STRATEGISK PR

Våga ta ställning för att lyckas i framtiden

I många år har vi arbetat med strategisk pr tillsammans med våra uppdragsgivare. Ett värdefullt positioneringsarbete som ofta innehåller opinionsbildning, lobbying, debattartiklar och andra åtgärder som driver varumärket och dess affär framåt. Vi visar inga case här eftersom vårt arbete ofta innehålla information som vår uppdragsgivare äger. Vi berättar gärna mer om hur vi arbetar när vi ses.

STRATEGISK PR

Våga ta ställning för att lyckas i framtiden

I många år har vi arbetat med strategisk pr tillsammans med våra uppdragsgivare. Ett värdefullt positioneringsarbete som ofta innehåller opinionsbildning, lobbying, debattartiklar och andra åtgärder som driver varumärket och de affär framåt. Vi visar inga case här eftersom vårt arbete ofta innehålla information som vår uppdragsgivare äger. Vi berättar gärna mer om hur vi arbetar när vi ses.

TV PRODUKTIONER

Kvalitet, erfarenhet och nytänkande

I vårt team har vi några av landets bästa tv-makare och under sju år har vi levererat tv-serier till Sveriges television. Serier som riktar sig till främst unga vuxna och familj.
Vår senaste produktion, säsong två av reality-serien Familjen Hammarström, sänds på svt play och kanal 1 under våren och sommaren 2020. Hos oss pågår det en ständig programutveckling tillsammans med tv-teamet, nya berättelser tar form anpassade för tv-kanalerna och tittarnas önskemål.

FILMPRODUKT-
ION

Öka intresse med storytelling

Vi har vår bakgrund i berättande och där står vi stabilt och tryggt. Att skapa berättelser med rörligt uttryck är vår hemmaplan, inte minst med erfarenheten från tv-skapandet. Konsumtionen av rörligt material ökar lavinartat och den tekniska utvecklingen skapar förutsättningar för varumärken att bilda egna mediehus, med eget innehåll och egna kanaler. Vi befinner oss i en omvälvande fas och det gäller att förstå såväl tekniken som tittarens beteende. Utifrån konceptet Nya tiden kommunikation skapar vi rörligt innehåll tillsammans med våra uppdragsgivare.

LÄSDAGEN

Vi brinner för viktiga frågor som engagerar

En stark drivkraft hos alla som arbetar på, och med, Visuell Norden är att driva frågor som berör, engagerar och inspirerar. Viktiga frågor som tar plats i samhällsdebatten. Det var utifrån vårt engagemang för ungas läsning som Läsdagen formades tillsammans med författaren och läraren Martin Widmark för sju år sedan. Larmet ljöd högt när OECD-undersökningen Pisa redovisade att svenska elever halkat efter rejält i läsförståelse. Med debatter och panelsamtal diskuteras ungas framtid, skola och andra aktuella ämnen inom ämnet läsning ur olika perspektiv. Bland ungdomsböckerna på Almedalsbiblioteket samlar vi varje år politiker, sakkunniga, experter och ungdomar som deltar i debatter och panelsamtal. Läsdagen har blivit en självklar arena för ämnet under Almedalsveckan och vi är otroligt stolta över just den här dagen. Den är till för det viktigaste vi har, de unga och deras framtid.

TV PRODUKTIONER

Kvalitet, erfarenhet och nytänkande

I vårt team har vi några av landets bästa tv-makare och under sju år har vi levererat tv-serier till Sveriges television. Serier som riktar sig till främst unga vuxna och familj.
Vår senaste produktion, säsong två av reality-serien Familjen Hammarström, sänds på svt play och kanal 1 under våren och sommaren 2020. Hos oss pågår det en ständig programutveckling tillsammans med tv-teamet, nya berättelser tar form anpassade för tv-kanalerna och tittarnas önskemål.

FILMPRODUKTIONER

Öka intresse med storytelling

Vi har vår bakgrund i berättande och där står vi stabilt och tryggt. Att skapa berättelser med rörligt uttryck är vår hemmaplan, inte minst med erfarenheten från tv-skapandet. Konsumtionen av rörligt material ökar lavinartat och den tekniska utvecklingen skapar förutsättningar för varumärken att bilda egna mediehus, med eget innehåll och egna kanaler. Vi befinner oss i en omvälvande fas och det gäller att förstå såväl tekniken som tittarens beteende. Utifrån konceptet Nya tiden kommunikation skapar vi rörligt innehåll tillsammans med våra uppdragsgivare.

LÄSDAGEN

Vi brinner för viktiga frågor som engagerar

En stark drivkraft hos alla som arbetar på, och med, Visuell Norden är att driva frågor som berör, engagerar och inspirerar. Viktiga frågor som tar plats i samhällsdebatten. Det var utifrån vårt engagemang för barn och ungas läsning som Läsdagen formades tillsammans med författaren och läraren Martin Widmark för sju år sedan. Larmet ljöd högt när OECD-undersökningen Pisa redovisade att svenska elever halkat efter rejält i läsförståelse. Med debatter och panelsamtal diskuteras ungas framtid, skola och andra aktuella ämnen inom läsning ur olika perspektiv. Bland ungdomsböckerna på Almedalsbiblioteket samlar vi varje år politiker, sakkunniga, experter och ungdomar tillsyns med besökare. Läsdagen har blivit en självklar arena för ämnet under Almedalsveckan och vi är otroligt stolta över just den här dagen. Den är till för det viktigaste vi har, de unga och deras framtid.
mobile-logo@2x_black
“Let Us Tell Your Story…”
Visuell Norden – Ett PR- & contentbolag för den nya tidens kommunikation